- Bağlantıyı al
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
- Bağlantıyı al
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Write, WriteLine, Read ve ReadLine Metotları
Write; kendisine gönderilen değeri konsol ekranında aynı satıra yazmak
için kullanılan metottur.
WriteLine; kendisine gönderilen değeri konsol ekranında aynı satıra
yazıp imleci bir sonraki satıra geçirmek için kullanılan metottur.
Örnek kod:
Console.Write("Merhaba");
Console.Write("Dünya");
Çıktı:
MerhabaDünya
Örnek:
Console.WriteLine("Merhaba");
Console.Write("Dünya");
Çıktı:
Merhaba
Dünya
Birden fazla değişkeni isteğimiz sıra ile yazdırmak istersek yer tutucuları
yani aşağıdaki yöntemi kullanabiliriz.
Örnek:
Console.WriteLine("{2}, {0}, {1}", 100, 200, 300);
Çıktı:
300, 100, 200
Burada 100 0. index, 200 1. index, 300 ise 2. indexi temsil etmektedir.
Yani {2} 300'ü, {0} 100'ü, {1} 200'ü temsil etmektedir.
Yer tutucular sayesinde konsol ekranına yazı yazarken 1 değişkeni hızlı ve pratik bir
şekiden konumlandırabiliriz.
Örnek:
Console.WriteLine ("Adınız {0} Yaşınız {1}. Uygulamamıza hoşgeldiniz {0}" ,ad, yas);
Yer tutucuyu kullanarak konsol ekranındaki yazılan yazıları hizalayabiliriz.
{0, 10} veya {0, -10} şeklinde 2. bir parametre kullanırız, - sola + ise
yazıyı sağa kaydırır. Yer tutucu içerisinde belirtilen karakter sayısının
girilen değere eşit ya da daha küçük olduğu durumlarda girilen değer, boşluk
bırakılmadan aynen ekrana yazdırılır.
ReadLine; konsol ekranına girilen değeri okuyup string olarak bir değişkene
atayan metottur.
Read; konsol ekranında girilen ilk karakteri okuyup ASCİİ karakterini int
olarak bir değişkene atayan metotdur.
Konsol uygulamalarında kullanıcıdan sayısal bir değer alacağımız zaman
ReadLine metodunu kullanmalıyız ama ReadLine metodu string bir değer
döndürdüğü için bu değeri int bir değere döndürmeliyiz. Bu döndürme işlemi
için örnek olarak Convert.ToInt32 veya Int16.Parse metodunu kullanabiliriz.
Örnek:
var boy = Convert.ToUInt32(Console.ReadLine());
var boy = Int16.Parse(Console.ReadLine());
BackgroundColor ve ForegroundColor Metotları
BackgroundColor metodu, konsol ekranında yazılan yazıların arkaplan renklerini
değiştirirken ForegroundColor metodu ise yazı rengini değiştirmek için kullanılır.
Örnek:
Console.BackgroundColor = ConsoleColor.White; Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkRed; Console.Clear();
Console.WriteLine("Merhaba"); Console.ReadKey();
Arka planı White ile beyaz yaptık ve yazı karakter rengini ise DarkRed ile
koyu kırmızı yaptık.
Clear() Metodu sayesinde konsol ekranının tamamını beyaz olmasını sağladık.
Ayarların eski haline döndürmek için aşağıdaki gibi ResetColor metodunu
kullanabiliriz.
Console.ResetColor();
ConsoleKeyInfo
Konsol ekranında basılan karakterleri Read() metodu ile okuyabilirsiniz.
Örnek:
char tus; Console.WriteLine("Bir Tuşa Basıp Sonra enter'a basınız."); tus = (char)Console.Read(); Console.WriteLine(tus + " Tuşuna bastınız."); Console.ReadKey();
Read metodu basılan karakter ASCİ tipinde algıladığı için (char) ile dönüşüm
yapmak zorunda kaldık.
Read metodu ile karakterleri okuyabiliriz ama Enter , Spacebar, F2 gibi tuşlara basıldığını anlayamayız. Bunu için ReadKey ve ConsoleKeyInfo yapısını
kullanmalıyız.
Örnek:
Console.WriteLine("Bir tuşa basınız:"); System.ConsoleKeyInfo basılanTus = Console.ReadKey(true); Console.WriteLine(basılanTus.Key.ToString() + " tusuna bastınız"); Console.ReadKey();
Burada System.ConsoleKeyInfo türünde basılanTus adlı bir değişken oluşturduk
ve ReadKey metodu ile basılan tuşa o değişkene atadık.
Daha sonra basılanTus değişkenini ToString ile string türüne dönüştürdük, bunu
nedeni basılanTus değişkeninin ConsoleKey tipinde olmasıdır inanmıyorsanız
GetType() metodu ile bakabilirsiniz.
Örnek uygulama:
var hesap = 1234;
Console.WriteLine("Hesabınızdaki parayı görmek için F1 tuşuna basınız..."); Console.WriteLine("Çıkış yapmak için ESC tuşuna basınız...");
System.ConsoleKeyInfo basılanTus = Console.ReadKey(true);
if (basılanTus.Key == ConsoleKey.Escape) {
System.Environment.Exit(0);
}
if (basılanTus.Key == ConsoleKey.F1){
Console.WriteLine("Bakiye miktarınız : " + hesap);
}
Console.ReadKey();
Kısaca burda F1 tuşuna basıldığında hesap miktarını gösteren, ECS tusuna
basıldığında System.Environment.Exit(0); ile konsol ekranını kapatan bir
kod yazdık.
ConsoleKeyInfo tek başına Shift, Ctrl, Alt tuşlarına basılıp basılmadığını
anlayamaz, bundan dolayı ConsoleKeyInfo yapısının Modifiers özeliğinin
yardımını alacağız.
Örnek uygulama:
Console.TreatControlCAsInput = true;
System.ConsoleKeyInfo basılanTus;
Console.WriteLine("Bir Tuşa Basınız");
basılanTus = Console.ReadKey();
if ((basılanTus.Modifiers & ConsoleModifiers.Alt) != 0) Console.Write("Shift+"); else if ((basılanTus.Modifiers & ConsoleModifiers.Shift) != 0) Console.Write("Alt+"); else if ((basılanTus.Modifiers & ConsoleModifiers.Control) != 0) Console.Write("Ctrl+");
Console.WriteLine(basılanTus.Key.ToString());
Console.ReadLine();
Burada Ctrl, Alt, Shift Tuşlarına basılıp basılmadığını anladığımız bir kod
yazdık.
Konsol ekranın Ctrl+C, Ctrl+A gibi tuşlar özel işlemlerin kısayol tuşlarıdır,
mesela Ctrl+C programı sonlandırır, bunu olmasını engellemek için
Console.TreatControlCAsInput = true; kodunu kullandık ve bu sayede Ctrl+C,
Ctrl+A gibi tuşlar artık okunabilir.
Eğer bunlar nerede işimize yarayacak diye sorarsanız Unity ile oyun
geliştirirken baya işinize yarayabilir.
SetCursorPosıtıon
SetCursorPosıtıon; konsoldaki imlecin belirli bir konumda durmasını sağlar bu
sayede konsol ekranında istediğimiz konumda yazı yazdırabiliriz.
Örnek:
Console.SetWindowSize(60, 20); Console.SetCursorPosition(30, 10); Console.WriteLine("Hello World");
Console.ReadKey();
Yukarıda SetWindowSize ile konsol pencere boyunu ayarladık ve
SetCursorPosition'u kullanarak imlecin pozisyonunu ayarladık.
Ekrana rastgele konumlara 100 tane # karakterini koyan program
Random yer = new Random(); Console.SetWindowSize(30, 20);
for (int i = 0; i <100; i++)
{
int satir = yer.Next(1,19); int sutun = yer.Next(1,29);
Console.SetCursorPosition(sutun,satir); Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red;
Console.WriteLine("#"); System.Threading.Thread.Sleep(150);
}
Çıktı:
BackgroundColor
BackgroundColor ve ForegroundColor Metotları
C sharp
C#
ConsoleKeyInfo
ForegroundColor
Read
ReadLine
SetCursorPosıtıon
write
Write WriteLine Read ReadLine Metotları
writeLine
- Bağlantıyı al
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Yorumlar
Yorum Gönder